• تصاحب صفحه اول گوگل با استفاده از پکیچ نبرد برای صفحه اول گوگل >>> Telegram: @mahdi_imanpour
  • مهمان عزیز، به دلیل تغییر سرورهای توکاوب ممکن است در دانلود برخی منابع به مشکل برخورد نمائید. در صورتی که نیاز به پشتیبانی داشتید با 09211953056 تماس بگیرید.

تنظیمات اتوماسیون در WHMCS

chaishpish

رز وی پی اس
کاربر تایید شده
عضویت
Jul 20, 2016
ارسال ها
111
لایک ها
85
سن
9
#1
سلام یک مدتی نبودیم و در حال گسترده کردن کارها بودیم الان برگشتیم با آموزش های جدید و این اولین آموزش

به طور مختصر WHMCS یک سیستم مدیریت حسابداری و فروش آنلاین است که مناسب شرکتهای هاستینگ می باشد.از قابلیتهای آن می توان به صدور صورت حساب و پشتیبانی پلنهای میزبانی، دروازه پرداخت،ثبت دامنه،سازگار با کلیه OS سرورها و خدمات حفاظت از تقلب را اشاره نمود.

Automatic Module Functions
این تنظمیات متعلق به سرویسها یا خدمات کاربرانتان است و اینکه چگونه سیستم عدم پرداخت ها را مدیریت نمائید.

Enable Suspension
انتخاب این گزینه امکان معلق کردن خوکار را می دهد زمانیکه سرویس/خدمات ، مشکلی در پرداخت دارند.تعداد روزها یا زمان تعلیق سرویس نیز توسط گزینه هایی که در ادامه می آید کنترل می شود.

Suspend Days
زمانیکه تاریخ سر رسید محصولات فرا می رسد و چند روز نیز از آن می گذرد، اگر گزینه بالا فعال باشد محصول مورد نظر تعلیق می گردد.

Enable Unsuspension
اگر فعال باشد،محصولات به دلیل Overdue on Paymentغیر فعال می شوند ، به صورت خوکار و با پراخت یک فاکتور پرداخت نشده فعال می شود . اگر محصول یا سرویسی به صورت دستی غیرفعال شود، و دلیل کاربر برای تعلیق نیز به آن وجود داشته باشد،فعالسازی مجدد اتفاق نخواهد افتاد. به عنوان مثال ممکن است دلیل کاربر Broken Terms of Service یا ID Verification و . . . باشد.

Enable Termination
انتخاب این گزینه پلن میزبانی کاربر را مطابق تنظیمات ذیل از سرور حذف می کند.

Termination Days
اگر محصول یا سرویسی بعد از چند روز از تاریخ سر رسید همچنان تعلیق باشد ، اکانت کاربر غیرفعال می شود.

Billing Settings
این تنظیمات ارسال فاکتور را مشخص می کند و اینکه چه زمانی تاریخ پرداخت کاربران بایستی به کاربران شما ارسال شود. تنظیم آن بر روی عدد صفر از ارسال این ایمیل جلوگیری به عمل می آورد.

Invoice Generation
تعداد روزهای ساخت فاکتور قبل از تاریخ سر رسید است .مثلا اگر مقدار آن 7 باشد ، بنابراین فاکتور 7 روز قبل از تاریخ سر رسید محصولات ، سرویس ، addons & domains است.

Per Billing Cycle Settings
با انتخاب گزینه Advanced Settings می توانید تنظمیات مختلف ساخت فاکتور را برای هر دوره مالی به شکل پیشرفته مشخص نمائید.به عنوان مثال ممکن است بخواهید فاکتورهای سرویس های ماهیانه را 7 روز قبل از تاریخ سر رسید تولید و فاکتور سرویسهای سالانه را 14 روز قبل تولید کنید.

Domain Invoice Generation
این بخش حزء تنظیمات اختیاری است که به شما اجازه می دهد تا مشخص کنید که فاکتورهای تمدید تولید شده تا چه زمانی اعتبار داشته باشند. چنانچه قصد دادن زمان طولانی تری را دارید می توانید از این گزینه استفاده نمایید.این گزینه در حالاتی مفید است که پرداخت ها آنلاین انجام نشده اند و زمان بیشتری مورد نیاز است تا از منقضی شدن دامنه جلوگیری به عمل آید. اگر می خواهید همه ی فاکتورها مشابه هم باشند،این تنظیمات را انتخاب نکنید.

Payment Reminder Emails
اگر فعال باشد، یادآوری کاربران شما در صورتیکه فاکتور پرداخت نشده داشته باشند توسط ایمیل انجام می شود.

Invoice Unpaid Reminder
اگر فاکتور پرداخت نشده باشد این ایمیل قبل از تاریخ سر رسید ارسال می شود تا به کاربر یادآوری کند که به زودی تاریخ سر رسید فرا می رسد.

Overdue Reminders
اگر فاکتور پرداخت نشده باشد چند روز بعد از تاریخ سر رسید این ایمیل ها ارسال شده تا پرداخت را به کاربر یادآوری نماید.

Add Late Fee Days
با گذشت چند روز بعد از صدور فاکتور ، کاربران شما معادل late fees شارژ خواهند شد.

Overage Billing Charges
مشخص می نماید که چند کاربر به دلیل سر رسید تاریخ پرداخت فاکتورشان ساخته شده است.تنظیم اول هزینه های پهنای باند در روز آخر هر ماه محاسبه کرده و فاکتور را سریعا می سازد. این گزینه یک فاکتور جداگانه را می سازد. تنظیم دوم تغییرات در روز اخر ماه را محاسبه می کند، اما فاکتور جداگانه ای بدین منظور نمی سازد و به جای آن به فاکتور بعدی کاربر اضافه می شود.

Credit Card Charging Settings
زمانیکه از دروازه پرداخت استفاده می شود تا پرداخت آنلاین را مدیریت کنید این تنظیمات چگونگی شارژ کارت کاربران را تعریف می کند.

Process Days Before Due
تعداد روزهای قبل از تاریخ سر رسید است. به عنوان مثال اگر معادل 1 باشد، یک روز قبل از سر رسید فاکتور اولین تلاش برای برداشت از کارت کاربر را انحام می دهد.

Attempt Only Once
به طور پیش فرض ، فاکتورهای پرداخت نشده به صورت روزانه capture attempted دارند تا زمانیکه پرداخت با موفقیت انجام شود. با انتخاب این گزینه WHMCS تنها تلاش می کند تا کارت کاربر را یکبار شارژ نماید. اگر شارژ با شکست مواجه شود ، مجددا تلاش نکرده تا زمانیکه کاربر یا مدیر به صورت دستی پرداخت را انجام دهد.

CC Expiry Notices Date
این گزینه روزی از ماه است که ایمیل ها به کاربران ارسال خواهد شد تا تاریخ انقضا را یک ماه قبل به آنها یادآوری کند. مقدار پیش فرض آن 25 است که بدین معنی است که ایمیل در تاریخ 25 هر ماه به کاربران ارسال شود.

Do Not Remove CC on Expiry
اگر کارت اعتباری پذیرش نشده و این تنظمیات فعال باشد، WHMCS برای دریافت از کارت یکبار در هفته تلاش می کند. به عنوان مثال اگر معادل 2 باشد ، 2 بار تلاش می کند. اگر معادل صفر باشد غیر فعال شده و تلاش برای دریافت از کارت ها هر روز انجام می شود.وقتی این گزینه تیک خورده باشد،اطلاعات کارت اعتباری کاربر در فایل و بعد از تاریخ انقضا آن باقی می ماند.زمانیکه تیک نخورده باشد،جزئیات کارت اعتباری حذف می شود.

Currency Auto Update Settings
این گزینه برای سیستم های با پرداخت بیش از یک ارز کاربرد دارد.

Exchange Rates
زمانیکه فعال باشد، WHMCS به بانک مرکزی اروپایی متصل شده آخرین نرخ ارز را دریافت می کند. این به شما اطمینان می دهد که تبدیل ارز شما همیشه دقیق است.

Product Prices
انتخاب این گزینه باعث می شود تا قیمت های شما مطابق نرخ های ارزی به روز رسانی شود.بنابراین اگر محصولی به ارزش 1 دلار را در واحد USD داشته باشید و نرخ ارز 0.6 باشد ، قیمت محصول خودکار معادل £0.6 خواهد بود. حال اگر روز آینده نرخ ارز به 0.7 تغییر یابد ، ارزش محصول معادل £0.7 می شود.

Domain Reminder Settings
این تنظیمات مشخص می کند که چه موقع و چه تعداد ایمیلی به کاربران شما ارسال خواهد شد تا تمدید را به آنها یادآوری نماید. شما می توانید حداکثر 5 ایمیل یادآوری را ارسال نمایید. انتخاب عد صفر باعث غیرفعالسازی این گزینه می شود.در نسخه ی 5.1 به بالا یک ایمیل یادآوری جدید پیاده سازی شده است. یک هشدار برای همه ی دامنه ها نزدیک تاریخ انقضا ارسال می شود. اگر تنظمیات روزها بیشتر ا ز 30 باشد ایمیل ها در تاریخ یازدهم ماه ارسال خواهند شد. برای کمتر از 30 روز نیز پیامها گروه بندی می شوند.مثلا اگر تاریخ سر رسید یکسان باشد پیام همه یکی خواهد بود.

Support Ticket Settings
Close Inactive Tickets

هر تیکتی در وضعیت های باز شده ، پاسخ داده شده و پاسخ کاربر در صورت عدم ارسال پاسخ در حالت بسته شده قرار می گیرد. بااجرای cron job روزانه تیکت ها به طور کامل بسته می شوند.

Miscellaneous
Cancellation Requests

زمانیکه گزینه Show Cancellation فعال باشد ، انتخاب این تنظمیات به صورت خودکار بسته کاربر را با رسیدن به تاریخ انقضا خاتمه می دهد.

Update Usage Statistics
انتخاب این گزینه آمار مصرفی پهنای باند و دیسک را از کنترل پنل گرفته و در portal admin و client area نمایش می دهد.

Client Status Update
WHMCS به صورت اتوماتیک کاربران را در حالت غیرفعال قرار می دهد. توسط این امکان می توانید کاربران را متمایز نمائید.
اگر چه می توانید این امکان را از طریق Client Management غیرفعال کنید: وضعیت های کاربر به صورت اتوماتیک تغییر پیدا نمی کند.
Disabled Change client status based on active/inactive products :اگر کاربری محصولی فعال نداشته باشد اکانت آنها به صورت خودکار و با اجرای cron job بعدی در حالت غیر فعال قرار داده می شود.
Change client status based on active/inactive products and not logged in for longer than 3 months : علاوه بر گزینه بالا اکانت کاربری تنها در حالت غیرفعال قرار می گیرد اگر آخرین لاگین آنها برای 3 ماه پیش باشد.