• تصاحب صفحه اول گوگل با استفاده از پکیچ نبرد برای صفحه اول گوگل >>> Telegram: @mahdi_imanpour
  • مهمان عزیز، به دلیل تغییر سرورهای توکاوب ممکن است در دانلود برخی منابع به مشکل برخورد نمائید. در صورتی که نیاز به پشتیبانی داشتید با 09211953056 تماس بگیرید.

راحت ترین و کاربردی ترین نکات برای کاهش وزن بدون عارضه

imanpour

مهدی ایمانپور
عضو کادر مدیریت
مدیر کل
پاسخگو و راهنما
عضویت
Dec 30, 2015
ارسال ها
720
لایک ها
921
#1
راحت ترین و کاربردی ترین نکات برای کاهش وزن بدون عارضه

  • افرادی که دارای مزاج دم یا بلغم هستند راحت‌تر از مزاج‌های دیگر اضافه وزن پیدا می‌کنند. با این تفاوت که افراد بلغمی مزاج‌ در منطقه شکم استعداد چاقی بیشتری دارند.
  • روغن‌های طبیعی مثل زیتون و کنجد بر خلاف روغن‌های ناسالم باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و چربی‌های زائد را از بین می‌برند.
  • سرخ کردنی، فست فود و قند و شکر مانع از کاهش وزن می‌شوند. ترکیب ارده و شیره انگور در عین حالیکه بسیار مقوی است اگر به صورت صبحانه خورده شود چربی سوز مناسبی است.
  • برنج قهوه‌ای بر خلاف برنج سفید باعث افزایش وزن نمی‌شود و برای افراد مبتلا به دیابت و چربی خون نیز مفید است. بهتر است کمی سبوس دوم برنج به غذا اضافه کنید. جو دوسر و نان آن هم برای کم‌خونی مناسب است و هم به کاهش وزن کمک می‌کند. جودوسر را نیم ساعت قبل غذا دم کنید یا پودر آن را در آب بریزید و بنوشید.
  • کنار غذا ماست نخورید چرا که همراهی ماست با غذای دیگر باعث فساد در هضم آن می‌شود. ماست باید به طور مستقل خورده شود. البته افراد سرد مزاج از مصرف دوغ و ماست پرهیز کنند.
  • جویدن زیاد لقمه ها بهترین راهکار برای کاهش وزن است. هر لقمه را حداقل 30 مرتبه با آرامش بجوید. خوردن آب نیم ساعت قبل و دو ساعت بعد غذا به گوارش بهتر غذا و کاهش وزن زائد کمک می‌کند.

  • بهترین حالت وعده‌های غذایی، دو وعده‌ای کردن صبح و اول شب است که مورد توصیه روایات است. به این معنی که غذای اصلی در این دو وعده خورده شود. وعده های غذایی اهل بهشت نیز صبحگاهان و شامگاهان است. صبحتان را با شربتی از عسل و لیموترش تازه آغاز کنید. پیشنهاد دیگر اینکه به جای صبحانه مفصل، صبح زود یک لیوان شربت عسل لیموترش یا شیربادام که بسیار مقوی هستند بنوشید و حدود 9 صبح کمی میان وعده مانند میوه، انجیر، عناب، کشمش، مغر پسته یا بادام بخورید با این روش در عین حالیکه گرسنه نمی‌شوید بدنتان پاکسازی می‌شود و کاهش وزن محسوسی را در یک دوره یک ماهه تجربه خواهید‌کرد.

  • سعی کنید از سالاد فصل یا میوه به عنوان یک وعده غذایی مستقل در طول هفته چندین بار بهره ببرید.
  • دو لقمه قبل از سیر شدن کامل دست از غذا بکشید و قبل از اینکه کاملاً گرسنه شوید بر سر سفره ننشینید. یبوست از دیگر عوامل اضافه وزن است، آنرا کنترل کنید.
  • خوردن روزانه 4 عدد سیب رسیده نیز در کاهش چربی‌های اضافه موثر است.
  • اگر تمایل دارید در مدت کوتاهتری وزن خود را بدون عارضه و اصولی کاهش دهید یک دوره رژیم معروف پانزده روز تا سلامتی را بگیرید تا ضمن پاکسازی بدن از سموم هم وزن زائد خود را کاهش دهید، هم از نشاط و شادابی خاصی بهره مند شوید.
  • دقت بفرمایید که تحرک و ورزش مستمر و ماساژ به خصوص ماساژ موضعی شکم به سوخت و ساز کامل تر و بهتر بدن و در نتیجه کاهش وزن زائد کمک می‌کند.

منبع: یادآوران
 
موضوعات مشابه انجمن پاسخ ها تاریخ
کار و سرمایه و تجارت 0
مطالب سئو 0
معرفی وب سایت 0
معرفی وب سایت 0
آموزش ها 0