بستن اطلاعیه
مشخصات شما نشان می دهد که در تالار گفتگو توکاوب عضو نیستید ! هم اکنون به جمع ما به پیوندید و با ثبت نام در این مجموعه از قالب ها و اسکریپت هایی که اختصاصی در این بخش قرار می گیرند بهره ببرید ، همچنین مشکلات خود را می توانید مطرح کنید و در سریع ترین زمان مشکلات خود را برطرف کنید. برای عضویت کلیک کنید

عوامل موثر در ورودی بالای گوگل

شروع موضوع توسط chaishpish ‏1 اکتبر 2016 در انجمن مطالب سئو

به اشتراک بگذارید

  1. chaishpish

    chaishpish رز وی پی اس کاربر ویژه کاربر تایید شده

    در حال حاضر:
    آفلاین
    تاریخ عضویت:
    ‏20 جولای 2016
    ارسال ها:
    103
    تشکر شده:
    76
    جنسیت:
    مرد
    شغل:
    وب هاستینگ
    محل سکونت:
    مازندران
    بدونه شک درباره فاکتور های سئو ، مطالب زیادی تا حالا خوانده اید.مطالب مختلفی درباره :
    – مهم شدن شبکه های اجتماعی
    – جریمه شدن سایت هایی که اقدام به خرید و فروش لینک می کنند.
    – کم اهمیت بودن پلاس گوگل پلاس(تضادی با گزینه اول ندارد)
    – جریمه شدن سایت هایی که بیش از حد بهینه سازی می کنند.
    – رشد و قدرت سایت هایی که تولید محتوای مفید و یا برندینگ قوی دارند.
    – افت رتبه سایت هایی که نرخ CTR پایین و Bounce Rate بالایی دارند و افزایش رتبه سایت هایی که CTR بالایی دارند.
    – موثر شدن بیش از پیش بک لینک های با کیفیت و بی اثر شدن بک لینک های بی کیفیت.



    توجه: اگرهنوز دید کمی درباره سئو دارید، از ادامه مطالعه صرف نظر کنید، و ابتدا مقالات پایه تر را مطالعه کنید.اما اگر فکر می کنید، حرفه ای هستید، ادامه دهید:

    خب! هر چه قانون و اصول است که تا به حال می دانستید من در اینجا با منطق برای شما، زیر سوال می برم.به شکلی که هر انسانی از یک نوجوان ۱۰ ساله (و البته باهوش) تا یک پیرمرد هفتاد ساله می تواند صحت این حرف ها را در این مقاله گواهی دهد.البته بهتر است به جای عبارت “زیر سوال بردن” از “تغییر پذیر بودن” استفاده کنم!یعنی، وزن فاکتور های سئو به شدت تغییر پذیر هستند.
    بعد از مطالعه این آموزش، می آموزید که چرا:
    – برخی سایت ها محتوای خوبی ندارند ولی در صدر نتایج هستند
    – برخی سایت ها کپی می کنند و خوب رتبه می گیرند.
    – برخی سایت ها فقط با بک لینک بالا هستند.
    – برخی سایت ها بدون بک لینک، فقط با محتوا، بالا هستند.
    – برخی سایت ها، قدرتمند تر از رقبا از نظر بک لینک،محتوا و on page seo هستند.اما به گرد پای رقیب هم نمی رسند.
    – برخی سایت ها، با یک اشاره بالا می آیند و بعضی سایت ها، را هر کاری می کنی، بالا نمی آیند.


    فاکتور های سئو را خیلی خلاصه و کلی در ابتدای این آموزش بررسی کردیم و خیلی فاکتور ها را قبلا خوانده بودید و من هم کاملا در پست ۱۱۴ فاکتور سئو، به آن پرداختم.
    در اینجا خیلی خلاصه و کلیدی تر، آن فاکتور ها را می آوریم تا بتوانیم با هم قواعد بازی را عوض کنیم!
    موارد مثبت:

    • عمر دامنه، عمر تاسیس سایت ۱۰
    • میزان اعتماد قبلی گوگل به وب سایت ۱۵
    • محتوای خوب و مفید و دست اول ۱۵
    • لینک های داخلی مناسب ۵ (فرض کنید این فاکتور در زیر مجموعه فاکتور on page seo نیست.)
    • کلیه موارد مربوط به داخل وب سایت (on-page seo) (10)
    • بک لینک به تعداد مناسب و در عین حال با کیفیت ۳۵
    • قوی بودن در شبکه های اجتماعی(لایک و اشتراک و توییت و دنبال کننده و پگوگل لاس و پینترست و …) ۱۰
    موارد منفی و یا کند یا سخت کننده فرایند سئو:
    • دامنه و سایت تازه تاسیس و صفر -۱۰
    • عدم اعتماد گوگل به وب سایت -۱۵
    • عدم وجود محتوای خوب و دست اول و یا وجود محتوای کپی -۱۵
    • لینک های داخلی خراب و نامناسب و بی ربط -۵
    • رعایت نشدن صحیح موارد مربوط به داخل وب سایت -۱۰
    • بک لینک نداشتن یا بک لینک داشتن به تعداد کم و در عین حال بی کیفیت -۳۵
    • ضعیف بودن یا نبودن در شبکه های اجتماعی و نداشتن هیچ نشانی از طرفدار داشتن از شبکه های اجتماعی -۱۰
    می پرسید این اعداد بعد از موارد یاد شده چیست؟
    هر چقدر امتیاز بیشتر باشد نشان از قدرت بیشتر آن فاکتور است.
    امتیاز بندی:این امتیاز بندی ها به طور دقیق ممکن است صحیح نباشد چون گوگل هیچ چیز را روشن نکرده است.لذا اینها نسبی هستند و می توانند تغییر کنند.درگیر اعداد و مقدار آنها و حتی عنوان فاکتور ها نشوید.این اعداد ما را در ترسیم یک دید کامل سئو پیشرفته، یاری می کند.در این مقاله قصد ندارم بگم چه چیزی چقدر موثر هست.
    حالا بیایید همه اینها رو با هم قاطی کنیم!
    تصور کنید، یک سایت موارد زیر را داراست:

    • عمر دامنه و تاسیس سایت (+۱۰)
    تا اینجای کار ۱۰ امتیاز
    • ضعیف بودن در شبکه های اجتماعی (-۵)
    تا اینجای کار ۵ امتیاز
    • بک لینک تعداد زیاد و در عین حال با کیفیت داشتن (+۳۵)
    تا اینجای کار ۴۰ امتیاز
    • لینک های داخلی نا مناسب(-۵)
    • عدم وجود محتوای خوب و مفید و دست اول(-۱۵)
    تا اینجای کار ۲۰ امتیاز
    • رعایت شدن موارد مرتبط به داخل صفحات (on-page seo) (+10)
    این سایت در نهایت ۳۰ امتیاز کسب کرد.
    حالا فرض کنید، این سایت دارای ۵ رقیب است که هر کدام از رقبا به ترتیب دارای امتیاز های زیر هستند:
    ۷۰
    ۵۰
    ۳۵
    ۲۰
    ۵
    خب ، طبیعی است، که سایت مورد نظر با رتبه ۳۰، بالای سایت دارای امتیاز ۲۰ یعنی رتبه چهارم قرار می گیرد.
    امیدوارم فراموش نکرده باشید، که سایتی که مثال زده شد، فاکتور های منفی هم داشت!آیا باز هم اگر فاکتور های منفی در یک وب سایت دیدید، کلا سئو و آینده ان سایت را شکست خورده می پندارید؟
    در این مثال، این موضوع را برای بار چندم ثابت کردیم، که در سئو هیچ چیز مطلق نیست و همه چیز نسبی است.
    لذا دور این تفکر خط بکشید، که این اصول سئو است و اینها اصول سئو نیستند!چون سایت فلان این کار را کرده نتیجه نمی گیرد و چون سایت فلان این کارها را کرده حتما نتیجه می گیرد!
    مثال زده شده بسیار ساده بود! هیچ سایتی ۵ رقیب ندارد.شاید رقیب مستقیم نداشته باشد، اما همه سطر های موجود در نتایج گوگل را باید یک رقیب به حساب آورد! همین مثال را در ذهن خود پیچیده تر کنید و تصور کنید رقابتی در بین ۱۰۰ سایت که از هر نظر قوی هستند صورت گرفته است، و همگی امتیاز ۷۰ به بالا دارند! چه جنگی می شود! (چنین جنگ هایی در بسیاری از موضوعات وب پارسی وجود دارد.شاید شما قصد دارید سایتی را به صدر نتایج گوگل ببرید و خود خبر ندارید که موضوع شما جنگی سخت دارد شاید شما در حال بهینه کردن تگ ها و … خود هستید و امیدوارید روزی روزگاری به صدر نتایج راه یابید!! شاید هم فقط مطلب می نویسید و منتظرید فرجی حاصل شود.


    اما کار به همینجا ختم نمی شود! هنوز پیچیدگی اصلی آن باقی مانده است.تازه میرسیم سر تضریب مقادیر!
    فاکتور های الگوریتم گوگل و هر موتور جستجویی دارای خاصیت تضریبی هستند و به آن شکل ساده ای که تا اکنون بیان کردیم نیستند.یکی از مهمترین فاکتور های تضریب، تراست رنک است که در بانک اطلاعات گوگل کاملا محفوظ می باشد و ما به طور دقیق نمی توانیم مقدار ان را متوجه شویم.ما فقط می توانیم، تخمین بزنیم(با درصد خطا).تراست رنک رابطه مستقیمی با پیشکسوت و قدیمی بودن سایت دارد.
    فاکتور هایی که قبلا بیان شد را اینبار با خاصیت تضریبی مثال می زنیم.فرض کنید سایتی دارای امتیاز های زیر است:
    عمر دامنه و میزان اعتماد گوگل به سایت ۵
    محتوای خوب و با کیفیت ۵
    بک لینک های طبیعی و قوی ۵
    این سایت چون به واسطه دارا بودن امتیاز ۵ برای اعتماد و قدیمی بودن خاصیت تضریبی ۵ می گیرد.لذا محتوای آن که امتیاز ۵ را داراست، در ۵ ضرب می شود و حاصل ۲۵ می شود.سپس عدد ۲۵ در ۵ (بک لینک های طبیعی و قوی) ضرب می شود، و حاصل ۱۲۵ می شود.پس این سایت دارای ۱۲۵ امتیاز شد.


    حالا سایتی با امتیاز های زیر را در نظر بگیرید:
    عمر دامنه و میزان اعتماد گوگل به سایت ۱
    محتوای خوب و با کیفیت ۱۰
    بک لینک های طبیعی و قوی ۱۰
    حاصلضرب عدد یک در ۱۰ در ۱۰ برابر با ۱۰۰ است! عددی پایین تر از سایت اول! با اینکه این سایت دارای کیفیت محتوا و بک لینک دو برابری از نظر تعداد و کیفیت بود!لذا این سایت پایین تر از آن سایت قدیمی تر قرار می گیرد.
    حالا پیچیدگی ادامه پیدا می کند، و همین اعداد، به ازای هر عبارت (query) متفاوت هستند!یک سایت ساده و دارای محتوای کم ممکن است با صد ها عبارت در نتایج ظاهر شود!
    مجددا پیچیدگی را بیشتر کنید و موضوعی رقابتی را در نظر بگیرید و رقبایی را در نظر بگیرید که عدد نهایی امتیاز آنها بسیار به هم نزدیک است!
    و در اخر در نظر بگیرید که مثال های زده شده مطلق نیستند و ما به طور دقیق از اعداد و عملگر ها خبر نداریم.ممکن است فاکتور سوم دیگر خاصیت تضریبی نداشته باشد و جمع شود! همچنین این عملگر ها (جمع و ضرب و …) و اعداد منتاظر با فاکتور ها نیز ممکن است روزانه یا ماهانه یا به صورت دوره ای توسط گوگل تغییر کنند که می کنند (تغییر الگوریتم، هر چند جزئی).


    ضمن اینکه خیلی فاکتورهای دیگری هستند که در این آموزش نمی گنجد و ما از بسیاری از فاکتور های دیگر بی خبریم و در هیچ جای دنیا فاش نشده است.آیا باز هم سئو را صرفا یک سری اصول و قواعد و تگ و محتوا و … می دانید؟شما را دعوت می کنم مقاله قوانین نانوشته گوگل را بخوانید تا از قسمت هیجانی تر جنگ سئو را آگاه شوید.

    در پایان این مقاله، باز هم تاکید می کنم، مثال های زده شده و اعداد متناظر آنها مطلق نیستند و صرفا یک مثال بودند تا ما را به دیدی وسیع تر از الگوریتم یک موتور جستجو برسانند و پاسخ این سوال را دهند که چرا محاسبات ما غلط از آب در می آید.
    ممکن است از خود بپرسید، این مطالب از چه منبعی هستند؟در پاسخ، مانند سایر آموزش هایی که در سئوروز قرار میدم، نه منبع خارجی نه منبع ایرانی دارند.یعنی نمونه زبان اصلی یا مشابهی نداره و در طول تجربه، تحقیق و آزمایش بدست اومده و به نظر من اونقدر هم چیزی نیست که عجیب و خیلی خاص باشه و برعکس مطلب خیلی ساده ای هست.
     
    تلگرام مهدی ایمانپور
بارگذاری...

به اشتراک بگذارید