بستن اطلاعیه
مشخصات شما نشان می دهد که در تالار گفتگو توکاوب عضو نیستید ! هم اکنون به جمع ما به پیوندید و با ثبت نام در این مجموعه از قالب ها و اسکریپت هایی که اختصاصی در این بخش قرار می گیرند بهره ببرید ، همچنین مشکلات خود را می توانید مطرح کنید و در سریع ترین زمان مشکلات خود را برطرف کنید. برای عضویت کلیک کنید

نحوه ثبت و بهینه سازی سایت در گوگل

شروع موضوع توسط chaishpish ‏7 اکتبر 2016 در انجمن مطالب سئو

به اشتراک بگذارید

  1. chaishpish

    chaishpish رز وی پی اس کاربر ویژه کاربر تایید شده

    در حال حاضر:
    آفلاین
    تاریخ عضویت:
    ‏20 جولای 2016
    ارسال ها:
    103
    تشکر شده:
    76
    جنسیت:
    مرد
    شغل:
    وب هاستینگ
    محل سکونت:
    مازندران
    نحوه ثبت و بهینه سازی سایت در گوگل

    اموزش وبمستر تولز گوگل و ثبت سایت

    استفاده از این امکان کار شما برای ثبت وب سایت تان و مدیریت آن به خصوص در موتور جستجوگر گوگل آسان میکند.

    با استفاده از این آموزش به بهبود سایت خود خود کمک کنید.

    ابتدا قبل از هر چیزی اگر اکانت در گوگل ندارید یکی بسازید.

    به صفحه وبمستر تولز گوگل از لینک زیر بشوید و طبق آموزش عمل کنید :

    دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید

    آموزش :

    پس از ورود به این سرویس بر روی دکمه …Add a site کلیک کنید در نوار کشوی که باز می شود آدرس وب سایت خورد را به صورتدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید وارد کنید . و سپس دکمه Continue را جهت ثبت وب سایت کلیک کنید.

    حال آدرس سایت نمایش داده خواهد شد که نیاز به تایید دارد. برای تایید سایت بر روی گزینه Verify this site کلیک کنید تا وارد صفحه Verify ownership شوید در قسمت Verification method سه روش را در اختیار شما قرار میدهد تا به صورت دلخواه انتخاب کنید.

    روش اول اضافه کردن تکه کد html به کدهای html سایت است مانند توضیحاتی که در بخش Show me an example آمده است.

    روش دوم اضافه کردن یک صفحه html در روت وب سایت است ابتدا آن صفحه را دانلود میکنید و سپس در روت وب سایت آپلود میکنید.

    روش سوم اضافه کردن تکه کد به dns وب سایت است که دو روش اول پیشهاد می شود.

    بعد انجام هریک از این روشها بر روی Verify کلیک کنید تا در صورت انجام درست مراحل وب سایت تائیید گردد.
    ورود بخش مدیریت یک وب سایت
    بر روی نام وب سایت مورد نظر که از قبل ثبت گریده کلیک کنید تا وارد بخش مدیریت آن شود .


    در این صفحه اطلاعات کلی از آخرین وضعیت سایت نمایش داده می شود.این اطلاعاتی در مورد وضعیت sitemap ها، وضعیت بازبینی سایت توسط موتور گوگل و وضعیت کلمات کلیدی جستجو شده برای ورود به سایتتان است.

    در منوی سمت چپ صفحه لیست کشوی می بینید که به وسیله آن به سایر قسمت های مدیریت دسترسی پیدا خواهید کرد.

    توضیحات منوی تنظیمات سایت Site configuration
    مدیریت Sitemap
    Sitemap


    یا نقشه وب سایت، شما وقتی یک صفحه را در وب سایت خود می سازید می توانید با چند استاندارد آدرس این صفحات را به گوگل و سایر موتورهای جستجوگر معرفی کنید به مجموعه ای از این آدرس های که در قالبی خاص تعریف میگردند نقشه سایت میگویند.

    گوگل این امکان را می هد که نقشه سایت رو به صورت استاندارد Feed “خوراک” و XML ثبت کنید.

    ثبت نقشه سایت در گوگل می تواند خیلی سریع تر صفحات وب سایت شما را در گوگل ذخیره کند و به دیگران این امکان را میدهد، آدرسهایی که ممکن است لینکی به آنها داده نشده باشه را پیدا کنند. همچنین تغییرات صفحات را خیلی سریعتر شناسایی خواهد کرد. استفاده از این سرویس خیلی موثر است پس از ثبت نقشه سایت می توانید در قسمت SITEMAP STATS مجموع صفحات وب سایت شما و میزان صفحات ذخیره شده در گوگل را نمایش می دهد.

    مدیریت دسترسی خزنده به قسمتهای سایت (Crawler access)

    برای جلوگیری از دیده شدن قسمت های از وب سایت مانند فولدرها و صفحات به دلایلی مانند جلوگیری از هک شدن وب سایت و همینطور عدم افشای بعضی از مطالب می توان از فایلی به نام robots.txt استفاده کرد که این فایل فرمت خاصی دارد که این امکان را می دهد که ربات های موتورهای جستجوگر را مدیریت کرد.

    که به کدامیک از صفحات و فولدرها دسترسی داشته باشند.

    تمام موتور جستجو گر از این فایل پشتیبانی می کنند گوگل در این بخش این اجازه را می دهد که کنترل بیشتری بر روی دسترسی ها داشته باشید. امکان حذف آدرسها در تب Remove URL یکی از این موارد است همچنین در تب Generate robots.txt به تولید فایل robots.txt پرداخت و آن را در موتور های جستجوی مختلف گوگل مورد آزمایش قرار داد.

    مدیریت SiteLinks

    در صورتی که معماری سایت به درستی پیاده سازی شده باشد و دارای بازدیدکننده بالا و همچنین PageRank بالایی باشد در این صورت ممکن است که گوگل لینک ها یا به عبارتی منوهای وب سایت شما را به صورت خاص و تفکیک شده نمایش دهد که این امتیازی بسیار عالی از سوی گوگل به وب سایت شما میباشد.

    تنظیمات تغیر آدرس وب سایت Change of address

    اگر قصد تغییر آدرس دامنه وبسایتتان را دارید از این قسمت میتوانید برای مطلع کردن گوگل از این تغییر استفاده کنید تا با سرعت بیشتری صفحات جدید وب سایت

    شما را ذخیره کند.

    تنظیمات کلی (Settings)

    در صفحه تنظیمات اولین مورد Geographic target است که در این قسمت می توانید موقعیت جغرافیایی یا کشور هدف را انتخاب کنید. با این انتخاب سایت شما فقط در جستجو هایی که از آن کشور انجام می شود قرار خواهد گرفت.

    مورد دوم Preferred domain است که می توانید به گوگل بگویید آدرس سایت شما را با www نمایش بدهد یا نه و یا اینکه با توجه به لینک ها این کار را انجام دهد.

    مورد سوم تنظیم تعداد دفعات مراجعه خرنده گوگل به وب سایت در قسمت Crawl rate است. ممکن است که به علت بزرگ بودن سایت و مشکلات سرور نتوانید پاسخ گوی درخواستهای اضافی باشید که در این صورت این مقدار باید کم شود و در صورتی که از عدم شناسایی به موقع تغییرات وب سایت ناراضی هستید مقدار آن را افزایش دهید.
    توضیحات منوی Your site on the web
    کلمات کلیدی در جستجو نمایش داده شده search queries


    در این قسمت کلمات کلیدی که در موتور جستجوگر موجب مراجعه به سایت شما شده است به همراه موقعیت آن کلمات کلیدی از وب سایت شما در صفحات گوگل نمایش داده می شود. علاوه بر آن میزان کلیک ها و CTR ها را هم نمایش میدهد.گر کلمه کلیدی از وب سایت شما خیلی مهم واقع شود و آمار بازدید زیادی داشته باشد ستاره دار خواهد شد.

    با استفاده از این کلمات می توان نیاز کاربران را به درستی درک کرد و از این کلمات برای بهینه تر کردن وب سایت خود بهره ببرید و در صورت استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل هدفمندتر به امر تبلیغات بپردازید.

    لینک ها به سایت شما Links to your site

    در این قسمت آدرس صفحاتی از وب سایت شما را که لینکهایی ارزشمند از سایت های دیگر به آن داده شده است لیست شده و نمایش داده میشود شما می توانید می توان متن لینکی که برای لینک دادن استفاده شده است و آدرس وب سایت های لینک دهنده را مشاهده کرد.

    از ویژگی برای بهینه کردن وب سایت و لینک های خارجی میتوان استفاده کرد.

    کلمات کلیدی Keywords

    در این صفحه لیست رایج ترین کلمات کلیدی موجود در صفحات وب سایت شما نمایش داده میشود.

    این بخش برای یک وبمستر امری حیاتی بشمار می آید که با استفاده از آن میتواند حجم کلمات کلیدی سایت خود را بهبود بخشد.

    لینک های داخلی Internal Links

    لیست صفحاتی که در داخل سایت به یکدیگر لینک داده شده اند به همراه تعداد لینکها و صفحات لینک داده شده وجود دارد.

    آمارمشترکین خوراک Subscriber stats

    در صورت ارائه استاندارد Feed یا خوراک در وب سایتتان میتوانید آن را در Sitemap ها ذخیره کنید و در این صفحه می تونید وضعیت مشترکین خود را در سرویس Google Reader مشاهده کنید.
    توضیحات منوی امکانات عیب شناسی Diagnostics
    تروجان Malware


    در این قسمت اگر سایت شما حاوی کدهای تروجان باشد به شما اعلام خواهد کرد.

    خطاهای خزنده Crawl errors

    در این قسمت خزنده یا همان ربات گوگل وقتی وارد سایت شما می شود تا اطلاعات آن را ارزیابی کند و با خود ببرد خطاهایی که در این هنگام کنکاش درون سایت مواجه می شود را نمایش میدهد. این خطاها به چهار دسته Web ،Mobile-Chtml ،Mobile-Xhtml تقسیم بندی گردیده است. اگر مشکلی در صفحات وب سایت شما رخ دهد گزارش کاملی در این قسمت در اختیار شماست و این گزارشات را جدی بگیرید ! چون حساسیت گوگل به این خطاها بالاست.

    در قسمت “Restricted by robots.txt” لسیت صفحاتی که توسط robot.txt پاک گردیده اند را نمایش میدهد.

    گزارش وضعیت خزنده Crawl stats

    در این صفحه شما گزارشی از وضعیت صفحات کنکاش شده توسط خزنده یا همان ربات موتور جستجوگر بر روی سایت را دارید که شامل صفحات کنکاش شده درهرروز ،میانگین مدت زمان صرف شده برای دریافت صفحات ، کیلوبایت صفحات دانلود شده در هر روز است.

    پیشنهادات کدهای اچ تی ام ال HTML suggestions

    در این قسمت هنگامی خزنده سایت به سایت شما مراجعه میکند اگر مسئله ی را با محتوایی صفحات سایت شما بیابد به صورت لیست از صفحات که دارای مشکل هستند را ارائه میدهد که حل این ریز مشکلات موجود در صفحات کمک بسزای در ذخیره کردن صفحات شما در موتور جستجوگر خواهد نمود.

    این بخش شامل سه قسمت است که هر قسمت خود شامل سه مورد Duplicate meta , Long meta , Short meta است:

    قسمت اول Meta description می باشد که اگر توضیحاتی تکراری در صفحات وب سایت داشته باشید در Duplicate meta description نمایش داده خواهد شد و اگر توضیحات صفحاتان بلندتر از حد مجاز باشد در Long meta descriptions نمایش داده خواهد شد که باید کوتاه تر گردند و اگر توضیحات صفحاتتان کوتاه باشد در Short meta descriptions نمایش داده خواهد شد که باید بلندتر گردند.

    سایر قسمت ها نیز به همین صورت مباشند.
     
    تلگرام مهدی ایمانپور
بارگذاری...

به اشتراک بگذارید